sobota, 23 stycznia 2016

Jak dobrze obrobić zdjęcia ?

Podstawą każdego bloga są dobre zdjęcia. Właściwe ich wykonanie to tylko połowa,aby wyciągnąć z nich głębie należy je obrobić. Zdjęcia wyglądają ciekawiej i przejrzyściej. Lepiej się ogląda takie zdjęcia. Łączy się to z tym,że całość blogu wygląda lepiej i...profesjonalniej haha.
No to zaczynamy !
Zacznijmy od zdjęć widoków. Pierwsze co mi się rzuca w oczy i co jako pierwsze poprawiam to horyzont. Słabo wygląda zdjęcia na którym morze jest pod kątem i w sumie powinno się wylewać. 


NO TO ZACZYNAMY !



• Obracamy i przycinamy obraz 
(horyzont powinien iść po linii prostej)
Zanim przejdziemy do następnej czynności pamiętajcie o duplikacji warstwy.W razie gdyby nie spodobał nam się końcowy efekt wystarczy usunąć warstwe na której pracowaliśmy

•Na górnym pasku klikamy w kolor→automatycznie→balans bieli


•W tej samej zakładce (kolor) wchodzimy w jasność i kontrast.
Tu ustawiamy według naszego gustu. Warto dużo testować. Jednak wybieranie zbyt dużych wartości nie jest dobrą opcją.
Taki jest efekt po tych kilku prostych krokach,jednak ja wolę jeszcze trochę się "pobawić"
Z resztą was też do tego zachęcam po wydaje mi się że efekt jest lepszy i wtedy ma się taką satysfakcję "ooo to ja tak dobrze obrobiłam zdjęcie"

To co bęe teraz robiła to rozjaśnianie i przyciemnianie konkretnych miejsc. 
•Zaznaczyłam łódkę aby ułatwić sobię pracę w dalszych krokach
•Wstawiamy nową warstwę i w prawym rogu z Trybu: Zwykły zmieniamy na Pokrywanie

•Mamy ustawioną warstwę i zmieniony tryb. 
Będziemy posługiwać się czarnym i białym kolorem oraz pędzlem.
Do czego to potrzebne ?
Czarnym polorem na trybie pokrywanie przyciemniamy,a białym(to raczej logiczne) rozjaśniamy.
Pamiętajcie aby do każdego następnego elementu dodawać osobną warstwę !

Widzimy tutaj bardzo wyraźną,i brzydką granice. Co zrobić żeby jej nie było ? 
Używamy do tego rozmycia
←To ta ikonka
Najlepiej jest rozmyci tak wszystkie krawędzie tych czarno białych "plam"
Jeżeli efekt któregoś z fragmentów jest dla was za mocny zmniejszcie krycie warstwy (Pasek nad warstwami)
•Ostatnim krokiem jest połączenie warstw. Klikacie prawym przyciskiem myszy na warstwę (na tą najniższą,najbliżej "tła") i klikacie połącz w dół.

PRZED

PO

No i gotowe!
Mam nadzieję że wam troszkę pomogłam.
Teraz liczę na waszą pomoc ! 
Jaki program polecacie do edytowania filmów? Ja się na tym kompletnie nie znam dlatego czekam na rady od was. Błagam o pomoc !!!
Ten kto mi pomoże niech wie że będzie kochany miłością ! 
Dziękuje za wytrwanie do końca posta. Do następnego Buraczki ♥

6 komentarzy:

  1. Korzystna zmiana i przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pracować w Gimpie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też korzystam z gimpa, ale za bardzo go nie ogarniam.
    Więc poradnik bardzo przydatny, dziękuję :)
    http://tuniemanicciekawego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow efekt po wygląda super! Ja korzystam z innego programu, ale może zacznę używać gimpa :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa intrukcja


    Zapraszam do mnie : klik klik klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Wkurzają mnie krzywe zdjęcia także wielki plus za wyprostowanie! A najlepiej odrazu starac sie robic proste zdjecia :)

    mam bloga o fotogtafii, mysle ze Cie zainteresuje: artcharlotte.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń